wtorek, 31 grudnia 2019

2019 Erpegami stało

Dziś podsumowanie erpegowe 2019 roku. Krótko w co grałem, co robiłem, czym się zachwyciłem, co mnie zawiodło, a także plany na 2020 rok.
56 sesji, 5 konwentów, 23 nowe podręczniki i wiele godzin niezapomnianych sesji.

sobota, 7 września 2019

Fate Core: najciekawsze settingi część 1

Fate Core PL w większości został już rozesłany do zamawiających w przedsprzedaży. To jeden z tych systemów, który doczekał się ponad setki settingów, hausruli i tłików. Przez kilka najbliższych postów postaram się przedstawić najciekawsze według mnie rozwiązania i settingi dostępne na Fate Core i pochodnych. Zaznaczam, że lista będzie dość subiektywna, a opisy nie będą recenzjami, a wskazaniem co mnie w danym settingu urzekło, ale czasami też co nie wyszło. Mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie.


sobota, 20 lipca 2019

Cyberpunk na komórkach

Już w 2020 odwiedzimy świat gry "Cyberpunk 2077", ale w roku 2007 już można było się przenieść do Night City. Wystarczyła zwykła komórka z obsługą środowiska cyfrowego J2ME i dostęp do pliku JAR z grą "Cyberpunk: The Arasaka's Plot" stworzoną przez Mayhem Studio.

poniedziałek, 29 kwietnia 2019

O posesyjnym feedback'u słów kilka

Wróciłem z Pyrkonu i mam parę przemyśleń co do tak samego konwentu, jak i prowadzonych tam przeze mnie sesji. Na sam początek co nieco o posesyjnym feedback'u, czyli pytaniach po sesji do współgrających o to jak im się grało. To rozwiązanie, które od jakiegoś czasu gości u mnie na prawie każdej sesji.

sobota, 9 marca 2019

Gdyby Shinji Ikari walczył z Cthulhu, czyli "CthulhuTech"

Nie jestem fanboyem "Neon Genesis Evangelion", ale doceniam wkład tej historii w tropy kulturowe poświęcone mechom. Nie jestem też fanboyem Mitologii Cthulhu, ale lubię czasami zagrać coś  bluźnierczego i mrocznego. Z połączenia tych dwóch tematów powstała jedna z moich ulubionych gier - "CthulhuTech".

niedziela, 17 lutego 2019

Dekada od wkroczenia w Magię Wieku Pary

Był sobie taki fajny polski steampunkowy system RPG. Wolsung się nazywał, a stworzyli go Artur ‘Garnek’ Ganszyniec oraz Maciej ‘lucek’ Sabat i wydała Kuźnia Gier w 2009 roku.W tym roku mija 10 lat od wydania gry "Wolsung: Magia Wieku Pary" po polsku.