niedziela, 25 lutego 2018

"The Witcher RPG" po polsku!!!

News, który zaburzył wczorajsze spożywanie chmielowgo trunku: Copernicus Corporation wyda po polsku "The Witcher RPG" od R. Talsorian Games!!! Oczywiście na oficjalne potwierdzenie od CopCorp przyjdzie nam pewnie jeszcze poczekać, ale nim to nastąpi przyjrzyjmy się nowościom dotyczącch tej gry.

1. Granie wiedźminem.

Autor bezbłędnie wskazuje iż stworzenie gry, gdzie gra się wiedźminem nie jest łatwe. W końcu to liczący dziesiątki lat zabójcy potworów. Dla twórców gry wyzwaniem jest takie zbalansowanie by wiedźmin był wiedźminem, a nie tylko przepakowanym, munchkinowym zabójcą. Dlatego wzięli oni pod uwagę, że na Kontynencie od co najmniej kilkudziesięciu, jak nie setek, lat nie stworzono nowych wiedźminów. Dostosowano też system tworzenie postaci, tzw. life paths (patrz: poprzedni wpis o tej grze) - każdy krok na ścieżce odzwierciedla przemianę w wiedźminę i szkolenie (w tym Próbę Traw) oraz po jednej dekadzie życia jako zabójca potworów. Balans ma pozwalać na to by wiedźmin oprócz bycia potężnym także miał sporo zaszłości. Możemy się tylko domyślać co to oznacza: zapewne wrogów, przyjaciół lub inne problemy.

2. Klimat gry.

Gra fabularna będzie odchodzić od gier komputerowych w stronę dark fantasy. Oznacza to mniej więcej tyle, że potworów, magicznych przedmiotów i ogólnie magii będzie mniej, ale będą one o wiele bardziej potężne. Gra ma pozwalać każdemu, czy to wieloletniemu fanowi Kontynentu, czy też nowemu graczowi, szybko i bezproblemowo wejść w buty Nordlinga (i nie tylko, o tym niżej). Według autorów religia postaci i NPC-ów też będzie odgrywała ważną rolę, lecz póki co oprócz mnóstwa pytań nie dostaliśmy odpowiedzi jak to będzie wyglądać w praktyce.

3. Nordlingowie i Nilfgaardczycy.

Podręcznik ma opisywać kraje północy Kontynentu oraz Nilfgaard i podbite przez nich ziemie. Ponieważ obszar gry obejmuje ogromną przestrzeń autorzy często kontaktują się z CD Projekt Red celem omówienia tych fragmentów świata, których opisy w książkach i grach są znikome. Domyślać się możemy, że wiele elementów będzie uzupełnionych w drodze porównań lub ekstrapolacji. Co ciekawe autorzy wskazują, że chcąc umożliwić grę mieszkańcami Nilfgaardu dużo czasu spędzają właśnie nad wymyśleniem jak te krainy mogą wyglądać. Korzystają ze wszystkich dostępnych źródeł za wyjątkiem polskiej gry "Wiedźmin: Gra Wyobraźni", serialu i filmu "Wiedźmin". To akurat bardzo dobra wiadomość. ;-) 

Przypominam iż akcja gry toczyć się ma na kilka miesięcy przed wydarzeniami z gry komputerowej "The Witcher 3: Wild Hunt", ale krainy mają być tak opisane by można przewidzieć to w jakim stanie będą za jakiś czas. Ze wszystkich ujawnionych informacji można wysnuć wniosek iż gracze będą mogli swymi działaniami wywrzeć wpływ na setting gry. Świat opisany będzie w sekcji dla Mistrza Gry i jego formuła ma właśnie na to pozwalać.

4. Podsumowując: gra zbliża się wielkimi krokami, a informacji wciąż jest niewiele (na GAMA TRADE SHOW, tj. 12-16 marca 2018, będzie już można robić pre-ordery na grę). Szkoda, że autorzy nie odważyli się do tej pory udostępnić jakiejś wersji beta w Internecie dla szerszego ogółu. Niestety brak jest te w Sieci jakichś relacji z Genconu i innych konwentów, gdzie testowano grę. Jako że wróciliśmy do grania w świecie Wiedźmina liczę iż to się zmieni, gdyż coraz bardziej ta gra mnie intryguje.

Pamiętajcie, że wszelkie wpisy deweloperskie można znaleźć na blogu wydawnictwa R. Talsorian Games.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz