poniedziałek, 2 kwietnia 2018

Polska w RPG cz. 8: WarsaW

Pora kontynuować serię wpisów Polska w RPG. W dzisiejszym odcinku przedstawię Wam pokrótce francuski system o swojskim tytule "WarsaW". System wydany został przez Éditions John Doe w 2009 roku. Ma swoją własną mechanikę (w tym mechanikę zarządzania frakcjami) oraz ciekawy świat, przy czym rozgrywka skupia się na jego wycinku obejmującym głównie Warszawę i okolice.

Zacznijmy od tego, że Wielka Wojna, znana u nas jako I Wojna Wojna Światowa, nie skończyła się wraz z rokiem 1918. Chociaż większość państw się z niej już dawno wycofało to na polu bitwy pozostały dwa totalitarne mocarstwa: Komigrad (kolejna inkarnacja ZSRR, rządzona przez wskrzeszonego Stalina) i NeuReich (to w co przekształciły się Niemcy Wilhelma II Hohenzollerna). Obie potęgi za teren walk obrały sobie to co powinno być Polską, doprowadzając wszystko do ruiny.

Jest rok 1961. Cały obszar pomiędzy Odrą a Bugiem przypomina piekło. Wysokie mury, zasieki z drutu kolczastego, kratery po bombach, ruiny miasteczek, niewidzialne dla radarów samoloty szpiegowskie neutranych krajów i po środku tego wszystkiego Warszawa okupowana prawie pół na pół przez oba państwa (nieliczne wyjątki to obszary ziemi niczyjej). Dodatkowo część Polski to miejsca nieudanych eksperymentów, w tym nuklearnych, co doprowadziło do narodzin dzieci z psionicznymi mocami. Kraków ma specjalny status miasta zamkniętego - wynik nieudanych eksperymentów nuklearnych NeuReich (coś pomiędzy Czarnobylem a jądrowymi poligonami Rosji za kołem podbiegunowym). Na całym terenie szaleją kanibale i różne choroby, w tym Metalowa Zaraza zmieniająca ofiary w posągi.

Na terenie kraju istnieją setki różnych frakcji, część z nich jest mniej lub bardziej związana z jedną lub drugą stroną konfliktu. Niewielka liczba Polaków prowadzi nierówną partyzancką walkę z okupantami (gra mówi o dwóch głównych frakcjach Armii Krajowej, ale wspomniane są też inne). Z góry jest ona skazana na porażkę, gdyż przeciwnicy dysponują nowoczesną bronią jak zombie, Assikis (tj. coś jak cyborgi pokryte rdzą), Stakhanovs (niepokonani żołnierze Komigradu) i uzbrojone po zęby sterowce (skojarzenie z Red Alert i Kirovami jest jak najbardziej na miejscu ;-) ). Gra nadmienia, że dla wielu cywilów polska partyzantka to jedyna szansa by przetrwać te okrutne czasy.

W tym oto settingu graczom przyjdzie się wcielić w partyzantów, przemytników, cinkciarzy i zwykłych cywilów. Dodatkowo gracze stworzą swoją frakcji i korzystając z jej zdolności i zasobów będą się starali przetrwać. Ich przeciwnikami będą nie tylko żołnierze wroga, kanibale czy efekty eksperymentów, ale także szpiedzy wielu innych krajów starających się skierować wojnę na pasujące im tory.

Gra jest praktycznie niedostępna. Powyższe informacje uzyskałem z tego co udostępnili twórcy oraz z forum gry i rozmów z graczami. Liczę, że prędzej czy później ją dorwę (PDF będzie dostępny "za kilka tygodni" <- info  wczoraj od wydawcy), a wtedy uzupełnię niniejszy wpis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz