Ostatnia część mojej polecajki najciekawszych settingów i rozwiązań mechanicznych dostępnych na Fate Core i pochodnych. Rzecz jasna gier na tej mechanice jest od groma i polecam przyjrzeć się też innym grom. Pierwsza część jest tutaj, a druga w tym miejscu.
Venture City: superbohaterski setting dziejący się w tytułowym Venture City, gdzie korporacje znalazły sposób na tworzenie superbohaterów. Graczom przyjdzie się wcielić w herosów walczących z korporacjami. Pierwsza wersja tego settingu została wydana w ramach A World of Adventure for Fate Core, a następnie jako pełnoprawny setting. Właśnie w tym drugim wydaniu znaleźć można świetną rozbudowaną mechanikę supermocy pozwalającą stworzyć dowolnego superherosa, która według mnie jest najlepsza ze wszystkich dostępnych na FC.

Amethyst Destiny: Edycja Fate Core jednego z ciekawszych, ale niedocenionych settingów. Postapokaliptyczny świat gdzie magia, elfy, demony i smoki wróciły do odpowiednika naszego świata z innego wymiaru po tysiącach lat. Doprowadziło to do upadku znanego nam świata i obecnie świat to zlepek różnych państewek: pełnych magii albo wielbiących technologię - nigdy obu naraz. Z lepszych rozwiązań mechanicznych polecam zajrzeć do zasad magii - swobodnego tworzenia efektów czarów.
Mecha vs. Kaiju: jak nazwa sama wskazuje to gra, w której przyjdzie Wam zasiąść za sterami mechów by bronić ludzkości (głównie wschodniej Azji) przed wielkimi potworami zwanymi kaiju. Gra oferuj mangowe archetypy idealnie wpisujące się w klimat gry i rozbudowane, ale niezbyt skomplikowane, zasady tworzenia mechów. Mocno inspirowana Pacific Rim i filmami o Godzilli, ale przedstawia sekretną historię pełną potworów, odległych podmorskich królestw i ninja.

Rockalypse: dostępna na FC i FAE gra muzyczna gra postapo. Jako rockowi muzycy przyjdzie Wam zmierzyć się z apokalipsą, która zniszczyła świat. Walka toczy się za pomocą utworów muzycznych, a cztery nowe umiejętności Melodia, Harmonia, Rym i Rytm (Melody, Harmony, Rhyme i Rhythm) zastępują te od walki. W podręczniku znajdziecie też sześć przykładów settingów (np. Ragnarock czy Wasteland) oraz pomysły na inne. Rozgrywka wymaga sporo humoru i zawieszenia wiary, ale dzięki temu można się naprawdę dobrze bawić.
I to tyle... ale może kiedyś opiszę jeszcze kilka jak zagram w coś nowego. Planuję poznać m.in. Fate of Cthulhu, które oferuje podróże w czasie by powstrzymać nadchodzącą apokalipsę w stylu Mitów Cthulhu. Ponoć gra oferuje mechanikę śledzenia linii czasu i mrocznych zaklęć. Gdy zagram, pochwalę się wrażeniami, a tymczasem wracam do grania w Monastyr Fate Core.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz