niedziela, 26 stycznia 2020

Fate Core: najciekawsze settingi część 2

Jak zawsze trwało to dłużej niż powinno, ale oto przed Wami (jeżeli ktokolwiek to czyta) druga część najciekawszych settingów do Fate Core i pochodnych. Liczę, że wreszcie w 2020 ukaże się jakiś setting po polsku. Pierwszą część znajdziecie w tym miejscu.

Dresden Files Accelerated: drugie podejście do świata Harry'ego Dresdena. Tym razem na mechanice Fate Akceleracja. W podręczniku dostajemy wszystko co potrzebne do gry, a najciekawsze rozwiązania to mantles, czyli role na podstawie których buduje się postać i nowe podejście do conditions (można ich mieć kilka i zakreślając je korzysta się z potężnych sztuczek). Chociaż Uniwersum Dresdena jest dość dobrze opisane, to w tej grze tworzenie frakcji czy świata pozwala wyjść poza to. Marzą mi się sesje w klimatach słowiańskiej magii we współczesnej Polsce. Polecam tym którzy szukają rozwiązań do Fate Akceleracji lub dobrego urban fantasy.

Achtung! Cthulhu Fate Guide To The Secret War: to jedno z wielu podejść do Mitów Cthulhu w klimatach II Wojny Światowej. Co ciekawe ta gra ukazała się też w wersji na Savage Worlds i Call of Cthulhu. Dla fanów FC polecam szczególnie dla settingu, gdyż choć pomysł nazistów współpracujących z mrocznymi kultami nie jest nowy, to według mnie ten najbardziej trzyma się kupy. Oczywiście graczom przyjdzie się wcielić głównie w Aliantów, którzy oprócz potyczek z Państwami Osi będą musieli zmierzyć się ze zwolennikami mrocznych i pradawnych istot. Dużo dobrej pulpowej rozrywki.

Oubliette Second Edition: jedna z lepszych gier fantasy na FC zawierająca pełne zasady. Tytułowy loch to potężna twierdza w innym świecie, w którym istnieją wszelkie mity i stwory: od zapomnianych bogów po ludy, które stały się ofiarami ludobójstw. W tym uniwersum nie można umrzeć, ale to nie oznacza, że nie można zostać skrzywdzonym. Polecam szczególnie ze względu na ogromną ilość gotowych aspektów (ponad 1300) i gotowych sztuczek (ponad 430). Ponadto klimat settingu jest bardzo mroczny i nadnaturalny.

Three Rocketeers: klimat płaszcza, laserowej szpady i jetpack'ów wydane w ramach A World of Adventure for Fate Core. Po prostu Trzej Muszkieterowie w kosmosie i choć brzmi to lamersko to samo w sobie jest naprawdę klimatyczne. Ponadto gra ma dwie nowe mechaniki: szermierka i konspiracje. Szermierka to zestaw dodatkowych sztuczek, dzięki którym można zbudować szkoły szermiercze unikalne dla każdej postaci bez dodawania nowych umiejętności. Natomiast konspiracje to prosta mechanika oparta o specjalne aspekty i podejścia (aspects i approaches) pozwalająca przygotować różnego rodzaju konspiracje i rzucić je przeciwko graczom. Obie mechaniki są dostępne w Fate SRD, więc nie trzeba kupować Three Rocketeers, choć zachęcam.

Wrath of the Autarch: jedno z ciekawszych podejść do FC. W tej grze każdy z graczy kieruje frakcją, która stara się przetrwać w Twierdzy (Stronghold) atakowanej przez tytułowego Autokratę (Autarch), którego poczynieniami kieruje inny gracz. Gra oferuje zamkniętą kampanię, która kończy się gdy wygrają gracze lub Autokrata. Warto zerknąć na WotA by zobaczyć jak można zmutować FC na grę strategiczną 4X, w której trzeba dbać o zasoby i walczyć z innym, potężniejszym graczem.

Shadow of the Century: jeden z moich ulubionych settingów. Okres lat osiemdziesiątych XX wieku. Gracze wcielają się w następców legendarnych Spirits of Century - potężnych ludzi, którzy bronili ludzkość i kształtowali początek XX wieku. Tym razem to ci źli wygrali: chciwe korporacje, przestępcze organizacje, skorumpowani politycy i obcy z innych wymiarów. Klimat pozwala odczuć takie cuda popkultury jak McGyver'a, Terminatora, Planetary czy filmy z Bruce'a Lee. Podręcznik wymaga podstawki do FC, a dodaje mechanikę montaży imitującą seriale i tworzenie postaci na podstawie ról.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz